Köpevillkor

Dessa allmänna villkor (”villkoren”) gäller för köp mellan Al Badr Kunafa AB, org. nummer 559114–9116 (”Al Badr Kunafa”) och köparen, nedan gemensamt parterna.
(Senast uppdaterad 2023-07-01)

1. Ingånget avtal

1.1 Al Badr Kunafa tillhandahåller livsmedel i form av halvbakade degar som kunden sedan gräddar i sin affärslokal. Avtal ingås genom att kunden lägger sin beställning i Al Badr Kunafas webshop, med adress www.albadrkunafa.se, och att en orderbekräftelse sedan sker av Al Badr Kunafa.

1.2 När köparen har lagt sin beställning i Al Badr Kunafas webshop har köparen accepterat villkoren.

1.3 Efter lagd beställning skickar Al Badr Kunafa en orderbekräftelse till den e-postadress som kunden har uppgett.

2. Betalningsvillkor och pris

2.1 Betalning sker i svenska kronor (SEK),  genom faktura. Fakturan ska betalas inom överenskommen tid. För det fall betalning inte är erhållen på förfallodagen utgår en dröjsmålsränta enligt Räntelag (1975:635).

2.2 Priset framgår av orderbekräftelsen. För det fall en prisjustering har skett mellan ordertillfället och leveransen av varorna ska denna prisskillnad stanna på Al Badr Kunafa.

2.3 Al Badr Kunafa har rätt att ta ut en påminnelseavgift samt ta ut ersättning för inkassokostnader med mera för det fall betalning inte erhålls på förfallodagen.

3. Leverans

3.1 Leverans sker med transportbolag.

3.2 Priset för leverans till köparens adress framgår av orderbekräftelsen.

3. 3 Leveranstiden är en vecka från skickad orderbekräftelse.

3.4 Transportvägen till köparen ska vara fri och avlastningsplats ska vara fri från hinder. För det fall leverans inte kan ske som beror på köparen har Al Badr Kunafa rätt att ta ut ersättning för extra kostnader som kan uppstå.

4. Försening

4.1 Vid försening av leverans från Al Badr Kunafas sida, ska Al Badr Kunafa ringa till köparen och tillsammans ska parterna komma överens om nytt leveransdatum.

5. Undersökningsplikt av varor

5.1 Köparen är ansvarig att undersöka varorna vid mottagen leverans för att se att fel inte föreligger. För det fall köparen vill åberopa upptäckta fel ska det göras enligt stycke 6. Reklamation.

5.2 Har köparen brustit i sin undersökningsplikt eller underlåtit att undersöka varorna förlorar köparen rätten till reklamation.

5.3 Risken för varan/varorna övergår till köparen vid mottagen leverans.

6. Reklamation

6.1 Då Al Badr Kunafa säljer livsmedel ska köparen reklamera varorna skyndsamt vid upptäckt fel. Som skyndsamt räknas inom sju (7) dagar från att varorna erhållits av köparen.

6.2 Reklamation ska göra skriftligen till Al Badr Kunafa, antingen per post till adressen Al Badr Kunafa AB Kungsleden 9, 286 95 Eket, eller per e-post till info@albadrbakelser.se.

7.Force majeure

7.1 Al Badr Kunafa ansvarar inte för förseningar eller inställda leveranser orsakade av omständigheter som Al Badr Kunafa inte kunnat råda över.

7.2 En sådan omständighet kan exempelvis vara arbetskonflikt, krig, terroristattack, naturkatastrof eller extrema väderleksförhållanden, brand, trafikolycka eller fel eller försening i tjänster från transportbolaget eller underleverantör på grund av omständighet som här angivits. Dessa omständigheter befriar Al Badr Kunafa från skadestånd eller krav på andra ersättningar.

7.3 För det fall en situation, som framgår av 7.2, uppstår ska Al Badr Kunafa kontakta köparen omgående och informera om situationen.

8. Tvist

8.1 Vid tvist mellan Al Badr Kunafa och köparen med anledning av ingånget avtal ska parterna i förstahand försöka lösa tvisten i samförstånd.

8.2 Kan parterna inte komma överens ska svensk lag och svensk domstol tillämpas. Al Badr Kunafas ansvar är begränsat av vad som framgår av villkoren.

Kontakt

Al Badr Kunafa AB
Org.nr. 559114-9116
Kvarnbyvägen 19, 212 36 Malmö
010-300 11 04
info@albadrkunafa.se

Varukorg

Denna webbplats använder cookies för att ge dig bästa möjliga upplevelse. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du vår användning av cookies.  Integritetspolicy

Rulla till toppen